scris de Karena |
|
|
Cea de-a treia actiune a editiei din acest an a avut loc in perioada 14-15 septembrie, in incinta Baneasa Mall, zona Galeriilor Feeria. Aproximativ 1000 de persoane si-au testat gratuit tensiunea arteriala in cele doua zile ale campaniei si au primit sfaturi de la medicii prezenti la eveniment cu privire la metodele de preventie a hipertensiunii si de mentinere sub control a acestei afectiuni.
"Cu aceasta actiune incheiem ce-a de-a doua editie a Campaniei Nationale "Viteza ucide...nu numai in trafic! Controleaza-ti tensiunea arteriala!. Manifestarea se bucura de un real succes in randul populatiei si din acest motiv vom continua si in 2014 sa informam corect oamenii cu privire la metodele de prevenire si mentinere sub control a hipertensiunii arteriale. Fiind o problema de sanatate publica, ne propunem sa ajungem si in alte orase din tara, precum si in mediul rural, pentru a informa publicul larg cu privire la importanta controlului permanent al valorilor tensionale, ca instrument de diagnosticare precoce a cazurilor de hipertensiune arteriala", a declarat prof. dr. Maria Dorobantu, presedinte Societatea Romana de Hipertensiune.
Rezultatele testarii din cadrul acestei actiuni arata ca 41, 67% dintre cei masurati au inregistrat valori crescute ale tensiunii arteriale, 1 din 2 fiind hipertensivi cunoscuti. S-au realizat masuratori persoanelor cu vârste cuprinse intre 7 si 88 de ani, 14 dintre acestea fiind mai tinere de 18 ani. Medicii prezenti la eveniment i-au indrumat pe cei gasiti cu valori tensionale crescute sa se adreseze medicului de specialitate pentru investigatii amanuntite.
Avand in vedere prevalenta tot mai mare a acestei afectiuni, Societatea Romana de Hipertensiune va continua actiunile de constientizare si educare a publicului larg, cu scopul de a contribui la diminuarea acestei situatii alarmante.
Campania Nationala "Viteza ucide...nu numai in trafic! Controleaza-ti tensiunea arteriala!" este un eveniment realizat in parteneriat cu Ministerul Sanatatii.
Parteneri institutionali: Universitatea de Medicina si Farmacie „Carol Davila", Directia de Sanatate Publica Bucuresti, Administratia Spitalelor si Serviciilor Medicale Bucuresti.
Partener: Baneasa Mall, SMURD Bucuresti
Parteneri media: Aqua Queen, Health&Beauty Magazine, Jurnal de Bucuresti, Karena, Qbebe, Mujer, Pulsmedia
Campanie sustinuta de Servier Pharma
Management eveniment: Sanatatea Press Group
Toate articolele din STIRI |
|
|