Home Nunta Organizare nunta Viitoare mireasa: 5 lucruri care te streseaza

Viitoare mireasa: 5 lucruri care te streseaza

Viitoare mireasa: 5 lucruri care te streseaza
Eva Pirosca
Sâmbătă, 03.04.2010
Draga mea, te mariti! Felicitari! Ai inceput deja sa iti planifici nunta si in lunile care urmeaza vei avea  atatea lucruri de pus la punct! Pe masura ce timpul trece, stresul creste... Hai sa vedem cum il putem mentine la cote normale in aceasta perioada.
Incepi sa afli despre ce stres vorbesc: ti-l provoaca furnizorii, bugetul, detaliile, parintii tai, parintii lui, sfaturile prietenilor, lipsa ta de organizare, suprasolicitarea, nesiguranta... Sa luam, pe rand, cateva dintre ele.

Viitoare mireasa... Sigur sunt sigura?

Nesiguranta iti da tarcoale. Sa stii ca stresul provocat de oganizarea evenimentului si de lucrurile practice iti va mai indeparta mintea de la astfel de intrebari. Un lucru sanatos. De ce? Pentru ca inaintea unei schimbari majore, balariile nesigurantei tind sa se inmulteasca, daca le dai apa la moara... Urmand sa faca umbra florilor din greu si atent cultivate intr-o frumoasa relatie de...cate luni spuneai ca aveti?

E bine sa le ignori cand vezi ca te tulbura. Psihologii te sfatuiesc sa procedezi asa: dar, atentie! Asta pornind de la premisa ca deja ai avut o perioada de introspectie, in care te-ai gandit serios la schimbarea care te asteapta.

Daca ai luat decizia de a te marita cu barbatul acesta constient si cu bucurie, nu cu apasare, atunci mergi inainte si ignora valurile de indoieli si rabufnirile de independenta. Zambeste-le acestor emotii neprielnice, ca unor copii rasfatati: nu este nevoie sa le pedepsesti, ci doar sa nu le acorzi atentie excesiva.

Emotiile sunt prin definitie haotice, abrupte, foarte colorate si au asupra ta un impact puternic. Asta nu inseamna ca vor dura. Ele sunt ca actorii care tot intra si ies din scena: scena in sine este cea stabila. Daca ar incepe sa tremure scena cand esti la teatru, te-ai ingrijora cu siguranta. Scena este firesc sa ramana la locul ei: iubirea pentru logodnicul tau sa fie tot acolo, ferma, nediluata. Iar actorii... lasa-i, ei isi vad de treaba lor. Se perinda pe scena, in cele mai variate si diferite costume: de la euforie si afectiune, pana la nesiguranta, indoiala, furie, suprasaturatie, oboseala, nemultumire, nostalgie... Nu te speria cand observi ca actorii isi schimba costumele, de la un act la altul.

Daca insa nu ai avut deja o perioada in care sa te gandesti serios si in profunzime la schimbarea care te asteapta, nesiguranta nu iti da tarcoale. Iti da batai de cap. E persistenta si se acutizeaza. Sau e persistenta si mocnita, te culci si te trezesti cu ea. Atunci, e momentul sa infrunti propriile ganduri si sentimente, chiar daca deja ai inceput pregatirile pentru nunta!... Opreste-te din pregatirile pentru nunta si fa mai intai pregatirile interioare pentru o viata in doi cu acest barbat.

Lucruri care te streseaza: sfaturi, rude si buget

In interactiunile cu oamenii, in aceasta perioada, e posibil sa ai din ce in ce mai putina rabdare... Ceea ce e indicat sa iti amintesti tot timpul este ca amintirile de la nunta voastra vor starni duiosia, vor intretine flacara si vor spori atasamentul in primul rand voua - tie si mirelui tau. Prin urmare, este important ca nunta voastra sa decurga in ritmul vostru si sa arate pe placul vostru. 

Sugestii si sfaturi vei primi de la un sir intreg de oameni: tine cont de ele, atat timp cat consideri ca te ajuta. Cand deja te preseaza, nu te chinui sa le implementezi. Nu poti multumi pe toata lumea.

Parintii vor vrea, cel mai probabil, sa se implice. Bai ai tai, ba ai lui. Ca sa eviti frustrarile (ba ale tale, ba ale lor...), pune-te pe "puricat" evenimentul, impreuna cu iubtul tau, si vedeti ce sarcini le puteti atribui. Asa, ei vor avea satisfactia ca participa, iar voi veti fi scutiti de sentimente si orgolii ranite sau de discutii obositoare.

In plus, ii tineti ocupati, astfel incat libertatea voastra de actiune creste. Unde mai pui ca, intr-adevar, aveti nevoie si de ajutor: unele sarcinile executive le pot indeplini ei in locul vostru, mai ales cand e vorba de alergat si de asteptat. 

 

Furnizorii: sunt indispensabili, dar sunt si ei oameni de afaceri. Interesul lor este in al doilea rand nunta voastra, in primul rand profitul lor - asa ca asteapta-te sa fii "ispitita" cu oferte peste oferte, combinatii, sugestii, propuneri... Atat de mute optiuni pot deveni stresante, mai ales cand incep sa sfideze bugetul. Nu te amari: in momentul in care devii confuza si iritata, comunica-le ferm ca te vei gandi la ceea ce (din nou) ti-au propus. Si acorda-ti un timp pentru asta: seara, acasa, in tihna, cu partenerul tau. Nu te grabi si nu te lasa nici cucerita instantaneu de alte culori si aranjamente, nici deconcentrata de noile sugestii si de binevointa care le insoteste.

Viitoarea mireasa: Ziua cea mare...

Cu cat se apropie, cu atat sporesc emotiile. Stii deja ca apogeul o sa il atingi atunci. Vei fi, intr-adevar, foarte emotionata in ziua nuntii tale. Asa ca pregateste-te din timp pentru asta.


Aminteste-ti de alte ocazii in care ai fost tare emotionata. Cum te manifesti? Devii grabita si impulsiva? Cu lucrurile, cu oamenii sau cu ambele? Devii neindemanatica si nerabdatoare? Sau distrata si iti este foarte greu sa te concentrezi la sarcini simple, cum ar fi sa indrumi invitatii la terasa din spatele restaurantului? Devii aiurita si uiti lucruri? Simti nevoia sa verifici fiecare detaliu de cateva ori si sa faci lucrurile intr-un ritm cat mai lent, ca sa fii sigura ca le faci bine?


Gandeste-te care este "stilul tau de nervozitate", pentru ca acesta te va caracteriza si in ziua cea mare. Si pregateste-te pentru el. Daca devii usor iritabila, antreneaza-ti stapanirea de sine si adopta un ton constant, jos, atunci cand vorbesti cu oamenii, chiar daca e nevoie sa depui efort pentru asta. Asa, iti va fi mai usor sa reprimi impulsul de a-i repezi, atunci cand nu e "vina" lor, ci de vina sunt emotiile tale.
Daca devii neatenta si dai peste lucruri, incearca sa nu apelezi la obiecte fragile, mici sau ascutite.
Fa liste cu fiecare activitate si cu ordinea lor, lipeste-le pe oglinda si pastreaza-le si in miniposet, daca stii ca devii distrata, aiurita si ca ti-e greu sa te concentrezi.

Daca stii ca de obicei intarzii, programeaza-ti de doua ori mai mult timp decat ai avea nevoie in mod normal, pentru fiecare activitate mai complexa (da, aici intra si coafatul, machiatul, "gatitul").
Straduieste-te sa vorbesti lent, daca stii ca la emotii nu mai intelege nimeni ce spui.

Macar in prima parte a ceremoniei, pana mai scad emotiile in intensitate...


Newsletter